רועי ברנד

היי, אני רועי, בן 24. כבר בתקופת התיכון התאהבתי בכל מה שקשור ליפן, זה התחיל מהמאנגה, הקומיקס היפני, והמשיך בסקרנות לגבי התרבות היפנית בכלל. למדתי יפנית דרך האינטרנט, והטיול הראשון שלי אחרי הצבא היה, איך לא, ליפן. עד עכשיו הייתי ביפן כבר חמש פעמים, ועוד לא נאמרה המילה האחרונה.

במקביל אני מייעץ, בונה מסלולים ומצליח להוזיל עלויות למטיילים ליפן - מוזמנים...

האלפים היפנים וטוקיו

רועי ברנד, נובמבר 2016

שלכת באלפים היפנים וטוקיו

בכמה מילים:

למרות שהטיול התחיל עם תפנית בלתי-צפויה בעלילה: פספוס של טיסת המשך ממוסקבה לטוקיו, החוויה הכוללת הייתה נהדרת. בנובמבר 2016, נסעתי עם חבר לשהות ארוכה באוסטרליה, והתכנון היה "לקפוץ" ליפן בדרך, ולבקר באזור פחות מתוייר ופחות מוכר ביפן: האלפים היפניים שבאי הונשו (Honshu). אומנם היה גם חלק אורבני בטיול, כי ביקרנו גם בטוקיו, אבל העיקר היה החשיפה לטבע ולנוף מדהים ופסטורלי של הרים מושלגים, שמורות מיוערות עם צמחייה עבותה, גשרים תלויים על נחלים ולינה בריוקאן: בית האירוח המסורתי ביפן, שבו ישנים על רצפת קש, בתוספת שמיכות פוך. חיכו לנו שם הרבה שלווה ותרבות יפנית, שזו תרבות שאני מאוד נמשך אליה. בעיקר בולט השילוב בין מסורת ומודרניות: למשל מקדשים עתיקים ששוכנים בלב לבם של גורדי השחקים של טוקיו ותחבורה ציבורית יעילה להדהים גם באזורים הכפריים, ואני אוהב מאוד גם את הנימוסים היפניים ואת הביטחון ברחובות. ביפן, אפשר להשאיר אופניים ברחוב בלי לקשור אותם ולמצוא אותם באותו מקום בדיוק כעבור כמה שעות. בקיצור: מסלול מאוד מומלץ, שאפשר להקדיש לו גם יותר מעשרה ימים.

מסלול הטיול

ימים 1 ו-2: טיסה למוסקבה שהסתבכה

ב-4 בנובמבר נחתנו במוסקבה, בטיסת אירופלוט. במקום לטוס כעבור שעה וחצי לטוקיו נתקענו בשעה התעופה, ויצאנו רק למחרת בצהריים לעיר נגויה, במקום לטוקיו, בטיסת של Fin Airways, עם עצירה בהלסינקי (פירוט בהמשך).

ימים 3 ו-4: נחיתה בנגויה, נסיעה צפונה ושהות של יומיים בעיירה טקאיימה (Takayama) שבמרכז האלפים היפניים

בגלל השינוי בטיסה ובתכנית שלנו להגיע לטוקיו בערב היום השני לטיול, חישבנו מסלול מחדש. נחתנו בנגויה בשעות הבוקר, ומשם לקחנו אוטובוס לטקאיימה, עיירה במחוז גיפו, שבה הזמנו לינה מראש. למזלנו, נגויה, שנמצאת במרכז-מערב יפן הרבה יותר קרובה לטקאיימה מאשר טוקיו, שנמצאת בצד המזרחי. הגענו לטאקיימה בצהריים ונשארנו שם יומיים, כדי לתפוס אווירה כפרית ולהירגע. ישנו בריוקאן שהזמנו בו חדר זוגי וטיילנו בעיירה, השוממת למדי כשלעצמה, וגם חקרנו את הסביבה עם הרבה הליכה ברגל, בין שדות פתוחים של חציל, קולרבי ושאר ירקות.

ימים 7-5: ביקור בשמורת קמיקוצ'י (Kamikochi), נסיעה מזרחה למצומוטו (Matsumoto) ונגאנו (Nagano).

קמיקוצ'י, שהייתה גולת הכותרת של המסע שלנו, נמצאת צפונית-מזרחית לטקאיימה. הגענו לשם בנסיעה של שעה וחצי באוטובוס שיוצא מהתחנה המרכזית של טקאימה. עשינו שם טרק מעגלי של שלוש שעות בערך, בתוך נוף מדהים, ומשם לקחנו אוטובוס מזרחה לעיר מצומוטו, כי לא היה אוטובוס ישיר לנגאנו, העיר שבה הזמנו לינה. בילינו כשעתיים במצומוטו, בעיקר במשחקים במכונות מזל, שמאוד נפוצות ביפן, ואפשר למצוא אותן בחנויות ייעודיות, ואז, בנסיעת רכבת של 20 דקות הגענו לנגאנו. ישנו בהוסטל ובילינו בעיר יומיים.

ימים 10-8: טוקיו

מנגאנו לקחנו רכבת לטוקיו. זו נסיעה של שלוש שעות עם החלפה בדרך, ויש כמה אפשרויות להחלפה. כבר הייתי בטוקיו כמה פעמים, אבל לחבר שלי זו הייתה פעם ראשונה, אז ביקרנו בעיקר במוקדי התיירות הקלאסיים בעיר (פירוט בהמשך). מטוקיו המשכנו למלבורן, כמתוכנן.

 הטיסה שלי ליפן עם אירופלוט

הטיסה לטוקיו הייתה אמורה לצאת שעה וחצי אחרי הנחיתה במוסקבה. כשהגענו לשער שמספרו הופיע לנו בכרטיס הסתבר ששום טיסה לטוקיו לא יוצאת משם. למעשה, עד היום אנחנו לא יודעים מאיפה יצאה הטיסה לטוקיו, כי אף אחד בשדה התעופה לא ידע להסביר לנו מה קורה, ובכלל היה מאוד קשה לתקשר באנגלית עם הפקידים בשדה. הציעו לנו לטוס למחרת, בטיסה הבאה לטוקיו, תמורת 1,500 דולר, אבל ויתרנו., ובמקום טסנו עם Fin Air  ב-400 דולר. בנוסף לכול, עיכבו אותנו ביציאה ממוסקבה, בטענה שיש חשד שהזמנו את טיסת ההמשך בכרטיס אשראי גנוב. בסוף, הכול הסתדר ונשמנו לרווחה, אבל זה לא היה נעים במיוחד.

 טקאימה

כמעט לא רואים אנשים בעיירה ובאזור. טיילנו רנדומלית, והגענו, בין השאר, בכפר בשם הידא נו סאטו (Hida no Sato) שנחשב לחלק מטקאימה, שמאפיינת אותה בנייה מיוחדת, חסינת שלג, עם גגות קש עבים מאוד. הבעלים של הריוקאן שישנו בו היה מאוד נחמד, ובאופן כללי, היה כיף ורגוע.

שמורת קמיקוצ'י

מאוד מומלץ לבקר שם. הנוף מדהים ומאוד מזכיר את ניו זילנד. יש שמירת חפצים ומרכז מבקרים שאפשר לקנות בו מפה של השמורה. הטרק שעשינו השתרע על כ-10 ק"מ היה די פשוט. לא קשה להתמצא במקום. היה גם חלק יותר אתגרי של הליכה על בולי עץ, מעל צמחייה סבוכה והלכנו גם על גשר תלוי באורך של כ-30 מטר. השלכת הייתה אחד ההיבטים המרהיבים בטרק. האגם בשמורה היה מוקף עצים סגולי עלים, ומרוב שהוא צלול, ראינו את ההשתקפות שלנו במים. חשוב לדעת שהשמורה סגורה מנובמבר עד אפריל. כשהגענו אמרו לנו שבעוד יומיים השמורה נסגרת. המועדים המדויקים של הסגירה והפתיחה משתנים בהתאם למזג האוויר, אז עדיף לברר מראש או לקחת טווח ביטחון.

תמונה להמחשה בלבד שצולמה בקיוטו

נגאנו

עיר עם הרבה מרכזי קניות וסושי טוב. בעיקר נחנו שם וסיירנו בעיר. תכננו לבקר בשמורת ג'יגוקודאני (Jigokudani) הסמוכה, אבל לא יצא לנו, כי נפצעתי קשה ברגל לפני כן. השמורה ידועה בזכות המעיינות הרותחים שבה שמבעבעים מהאדמה הקפואה (אונסן; Onsen) ובזכות "קופי השלג" שיורדים מההרים כדי לרחוץ במעיינות.

טוקיו

טוקיו שווה דיווח נפרד, אבל בשביל מי שמתכננים טיול קצר בעיר, ליומיים-שלושה, הנה כמה המלצות. לא לפספס את צומת שיבויה (Shibuya), שהוא בין הסואנים בעולם ואת אזור הרג'וקו (Harajuku), שהוא אמנם מאוד תיירותי אבל כייפי וממותג בדמיות מצוירות לרוב. אפילו הקרפים בהרג'וקו הם בצורת דמויות מסרטים מצוירים ובטעמים מהסרטים כמו תות-בנננה ושוקולד עם תה ירוק. רחוב אומטסנדו (Omotesando) שיוצא מהרג'וקו נחשב לשאנז אליזה של טוקיו, ושם אפשר למצוא את כל מותגי העל. מומלץ מאוד גם לבקר במקדש סנסוג'י (Sensoji), שנבנה בשנת 645 לספירה ונחשב למקדש העתיק ביותר ביפן. הרחובות מסביב למקדש מלאים בשווקים ובחנויות מזכרות עם הרבה כלי מטבח יפניים מסורתיים. ביקרנו גם במקדש מייג'י ג'ינגו המומלץ (Meiji Jingu), שהמקומיים נוהגים לערוך בו כמעט כל טקס אפשרי: מחתונות ועד ימי הולדת, ובכניסה לו יש שער עץ ענק שמבדיל בין קודש לחול. למי שמגיע לטוקיו לחמישה ימים ומעלה: מומלץ לבקר באי המלאכותי אודאיבה (Odaiba), שממוקם במרחק של 25-20 דקות נסיעה ברכבת ממרכז טוקיו. ההוסטל שהיינו בו ממוקם באזור אסקוסה (Asakusa), שבמזרח טוקיו. אני מעדיף את האזור הזה, כי הוא הרבה פחות תיירותי ועמוס ויותר זול מאשר אזור שיבויה שבצד המערבי.

תחבורה ביפן

בטוקיו התחבורה משוכללת לחלוטין. רשת הקווים של הרכבת והתחתית ושל הרכבת העילית פשוט מגיעות לכל מקום. גם במקומות אחרים הרכבות והאוטובוסים מאוד יעילים.

אוכל ביפן

כצפוי אכלנו הרבה סושי. בערים יש מסעדות בשפע וגם בעיירות שהיינו בהן היו הרבה מסעדות פועלים קטנות. ברשת גנקי סושי (Genki Sushi), שיש לה, בין השאר, סניף בשיבויה בטוקיו, אפשר למצוא סושי זול וטוב, שמסתובב על מסוע. יצא לנו לאכול שם שלוש פעמים ביום וארוחה מלאה ליחיד עלתה לנו 12 דולר.

שפה

מאוד נוח לתקשר עם המקומיים באנגלית, כי גם קניה וגם אוגנדה היו תחת שלטון בריטי בעבר.

מזג אוויר

קחו בחשבון שהחורף היפני קר, ובייחוד באזורים ההרריים. כשהיינו באלפים היפניים, הטמפרטורה נעה סביב חמש מעלות צלזיוס. מומלץ לא לשכוח כובע צמר וכפפות.

מסלולים חלופיים

אנחנו נאלצנו לאלתר בטיול, בגלל העיכוב בטיסה, והסתדרנו מצוין, אבל ממש אין סיבה מיוחדת להתחיל את המסלול מנגויה, כמונו. אפשר, למשל, להתחיל במזרח, טוקיו, לעבור דרך האלפים היפניים ולסיים בקיוטו המערבית או באוסקה, שנמצאת דרום-מערבית לאוסקה. אפשר לעשות גם מסלול מעגלי שמתחיל בטוקיו ומסתיים בטוקיו.

טיפים

יפן זולה היום יותר מבעבר, אבל עדיין לא זולה במיוחד. הסוד לטיול זול ביפן הוא תכנון מראש, כי כשמזמינים מראש נסיעות ולינה, המחיר נמוך באופן משמעותי. עוד המלצה: לנסות ללמוד קצת יפנית לפני הטיול, ובעיקר אוצר מילים בסיסי, כי זה מאוד מקל על התקשורת עם המקומיים, שבהרבה מקרים, לא דוברים אנגלית.

רועי ברנד

היי, אני רועי, בן 24. כבר בתקופת התיכון התאהבתי בכל מה שקשור ליפן, זה התחיל מהמאנגה, הקומיקס היפני

קרא עוד...

האלפים היפנים וטוקיו

רועי ברנד, נובמבר 2016

שלכת באלפים היפנים וטוקיו

בכמה מילים: למרות שהטיול התחיל עם תפנית בלתי-צפויה בעלילה: פספוס של טיסת המשך ממוסקבה לטוקיו, החוויה הכוללת הייתה נהדרת. בנובמבר 2016, נסעתי עם חבר לשהות ארוכה באוסטרליה, והתכנון היה "לקפוץ" ליפן בדרך, ולבקר באזור פחות מתוייר ופחות מוכר ביפן: האלפים היפניים שבאי הונשו (Honshu). אומנם היה גם חלק אורבני בטיול, כי ביקרנו גם בטוקיו, אבל העיקר היה החשיפה לטבע ולנוף מדהים ופסטורלי של הרים מושלגים, שמורות מיוערות עם צמחייה עבותה, גשרים תלויים על נחלים ולינה בריוקאן: בית האירוח המסורתי ביפן, שבו ישנים על רצפת קש, בתוספת שמיכות פוך.

חיכו לנו שם הרבה שלווה ותרבות יפנית, שזו תרבות שאני מאוד נמשך אליה. בעיקר בולט השילוב בין מסורת ומודרניות: למשל מקדשים עתיקים ששוכנים בלב לבם של גורדי השחקים של טוקיו ותחבורה ציבורית יעילה להדהים גם באזורים הכפריים, ואני אוהב מאוד גם את הנימוסים היפניים ואת הביטחון ברחובות. ביפן, אפשר להשאיר אופניים ברחוב בלי לקשור אותם ולמצוא אותם באותו מקום בדיוק כעבור כמה שעות. בקיצור: מסלול מאוד מומלץ, שאפשר להקדיש לו גם יותר מעשרה ימים.

תכנית הטיול:

ימים 1 ו-2: טיסה למוסקבה שהסתבכה

ב-4 בנובמבר נחתנו במוסקבה, בטיסת אירופלוט. במקום לטוס כעבור שעה וחצי לטוקיו נתקענו בשעה התעופה, ויצאנו רק למחרת בצהריים לעיר נגויה, במקום לטוקיו, בטיסת של Fin Airways, עם עצירה בהלסינקי (פירוט בהמשך).

ימים 3 ו-4: נחיתה בנגויה, נסיעה צפונה ושהות של יומיים בעיירה טקאיימה (Takayama) שבמרכז האלפים היפניים

בגלל השינוי בטיסה ובתכנית שלנו להגיע לטוקיו בערב היום השני לטיול, חישבנו מסלול מחדש. נחתנו בנגויה בשעות הבוקר, ומשם לקחנו אוטובוס לטקאיימה, עיירה במחוז גיפו, שבה הזמנו לינה מראש. למזלנו, נגויה, שנמצאת במרכז-מערב יפן הרבה יותר קרובה לטקאיימה מאשר טוקיו, שנמצאת בצד המזרחי. הגענו לטאקיימה בצהריים ונשארנו שם יומיים, כדי לתפוס אווירה כפרית ולהירגע. ישנו בריוקאן שהזמנו בו חדר זוגי וטיילנו בעיירה, השוממת למדי כשלעצמה, וגם חקרנו את הסביבה עם הרבה הליכה ברגל, בין שדות פתוחים של חציל, קולרבי ושאר ירקות.

לטיולים דומים


הודו-לדאק, רישיקש, ורנסי ודלהי

תגובות פייסבוק

טיול בקירגיסטן

תגובות פייסבוק

פטרה ועקבה בירדן

תגובות פייסבוק

ימים 7-5: ביקור בשמורת קמיקוצ'י (Kamikochi), נסיעה מזרחה למצומוטו (Matsumoto) ונגאנו (Nagano).

קמיקוצ'י, שהייתה גולת הכותרת של המסע שלנו, נמצאת צפונית-מזרחית לטקאיימה. הגענו לשם בנסיעה של שעה וחצי באוטובוס שיוצא מהתחנה המרכזית של טקאימה. עשינו שם טרק מעגלי של שלוש שעות בערך, בתוך נוף מדהים, ומשם לקחנו אוטובוס מזרחה לעיר מצומוטו, כי לא היה אוטובוס ישיר לנגאנו, העיר שבה הזמנו לינה. בילינו כשעתיים במצומוטו, בעיקר במשחקים במכונות מזל, שמאוד נפוצות ביפן, ואפשר למצוא אותן בחנויות ייעודיות, ואז, בנסיעת רכבת של 20 דקות הגענו לנגאנו. ישנו בהוסטל ובילינו בעיר יומיים.

ימים 10-8: טוקיו

מנגאנו לקחנו רכבת לטוקיו. זו נסיעה של שלוש שעות עם החלפה בדרך, ויש כמה אפשרויות להחלפה. כבר הייתי בטוקיו כמה פעמים, אבל לחבר שלי זו הייתה פעם ראשונה, אז ביקרנו בעיקר במוקדי התיירות הקלאסיים בעיר (פירוט בהמשך). מטוקיו המשכנו למלבורן, כמתוכנן.

 הטיסה שלי ליפן עם אירופלוט

הטיסה לטוקיו הייתה אמורה לצאת שעה וחצי אחרי הנחיתה במוסקבה. כשהגענו לשער שמספרו הופיע לנו בכרטיס הסתבר ששום טיסה לטוקיו לא יוצאת משם. למעשה, עד היום אנחנו לא יודעים מאיפה יצאה הטיסה לטוקיו, כי אף אחד בשדה התעופה לא ידע להסביר לנו מה קורה, ובכלל היה מאוד קשה לתקשר באנגלית עם הפקידים בשדה. הציעו לנו לטוס למחרת, בטיסה הבאה לטוקיו, תמורת 1,500 דולר, אבל ויתרנו., ובמקום טסנו עם Fin Air  ב-400 דולר. בנוסף לכול, עיכבו אותנו ביציאה ממוסקבה, בטענה שיש חשד שהזמנו את טיסת ההמשך בכרטיס אשראי גנוב. בסוף, הכול הסתדר ונשמנו לרווחה, אבל זה לא היה נעים במיוחד.

 טקאימה

כמעט לא רואים אנשים בעיירה ובאזור. טיילנו רנדומלית, והגענו, בין השאר, בכפר בשם הידא נו סאטו (Hida no Sato) שנחשב לחלק מטקאימה, שמאפיינת אותה בנייה מיוחדת, חסינת שלג, עם גגות קש עבים מאוד. הבעלים של הריוקאן שישנו בו היה מאוד נחמד, ובאופן כללי, היה כיף ורגוע.

שמורת קמיקוצ'י

מאוד מומלץ לבקר שם. הנוף מדהים ומאוד מזכיר את ניו זילנד. יש שמירת חפצים ומרכז מבקרים שאפשר לקנות בו מפה של השמורה. הטרק שעשינו השתרע על כ-10 ק"מ היה די פשוט. לא קשה להתמצא במקום. היה גם חלק יותר אתגרי של הליכה על בולי עץ, מעל צמחייה סבוכה והלכנו גם על גשר תלוי באורך של כ-30 מטר. השלכת הייתה אחד ההיבטים המרהיבים בטרק. האגם בשמורה היה מוקף עצים סגולי עלים, ומרוב שהוא צלול, ראינו את ההשתקפות שלנו במים. חשוב לדעת שהשמורה סגורה מנובמבר עד אפריל. כשהגענו אמרו לנו שבעוד יומיים השמורה נסגרת. המועדים המדויקים של הסגירה והפתיחה משתנים בהתאם למזג האוויר, אז עדיף לברר מראש או לקחת טווח ביטחון.

תמונה להמחשה בלבד שצולמה בקיוטו

נגאנו

עיר עם הרבה מרכזי קניות וסושי טוב. בעיקר נחנו שם וסיירנו בעיר. תכננו לבקר בשמורת ג'יגוקודאני (Jigokudani) הסמוכה, אבל לא יצא לנו, כי נפצעתי קשה ברגל לפני כן. השמורה ידועה בזכות המעיינות הרותחים שבה שמבעבעים מהאדמה הקפואה (אונסן; Onsen) ובזכות "קופי השלג" שיורדים מההרים כדי לרחוץ במעיינות.

טוקיו

טוקיו שווה דיווח נפרד, אבל בשביל מי שמתכננים טיול קצר בעיר, ליומיים-שלושה, הנה כמה המלצות. לא לפספס את צומת שיבויה (Shibuya), שהוא בין הסואנים בעולם ואת אזור הרג'וקו (Harajuku), שהוא אמנם מאוד תיירותי אבל כייפי וממותג בדמיות מצוירות לרוב. אפילו הקרפים בהרג'וקו הם בצורת דמויות מסרטים מצוירים ובטעמים מהסרטים כמו תות-בנננה ושוקולד עם תה ירוק. רחוב אומטסנדו (Omotesando) שיוצא מהרג'וקו נחשב לשאנז אליזה של טוקיו, ושם אפשר למצוא את כל מותגי העל. מומלץ מאוד גם לבקר במקדש סנסוג'י (Sensoji), שנבנה בשנת 645 לספירה ונחשב למקדש העתיק ביותר ביפן. הרחובות מסביב למקדש מלאים בשווקים ובחנויות מזכרות עם הרבה כלי מטבח יפניים מסורתיים. ביקרנו גם במקדש מייג'י ג'ינגו המומלץ (Meiji Jingu), שהמקומיים נוהגים לערוך בו כמעט כל טקס אפשרי: מחתונות ועד ימי הולדת, ובכניסה לו יש שער עץ ענק שמבדיל בין קודש לחול. למי שמגיע לטוקיו לחמישה ימים ומעלה: מומלץ לבקר באי המלאכותי אודאיבה (Odaiba), שממוקם במרחק של 25-20 דקות נסיעה ברכבת ממרכז טוקיו. ההוסטל שהיינו בו ממוקם באזור אסקוסה (Asakusa), שבמזרח טוקיו. אני מעדיף את האזור הזה, כי הוא הרבה פחות תיירותי ועמוס ויותר זול מאשר אזור שיבויה שבצד המערבי.

תחבורה ביפן

בטוקיו התחבורה משוכללת לחלוטין. רשת הקווים של הרכבת והתחתית ושל הרכבת העילית פשוט מגיעות לכל מקום. גם במקומות אחרים הרכבות והאוטובוסים מאוד יעילים.

אוכל ביפן

כצפוי אכלנו הרבה סושי. בערים יש מסעדות בשפע וגם בעיירות שהיינו בהן היו הרבה מסעדות פועלים קטנות. ברשת גנקי סושי (Genki Sushi), שיש לה, בין השאר, סניף בשיבויה בטוקיו, אפשר למצוא סושי זול וטוב, שמסתובב על מסוע. יצא לנו לאכול שם שלוש פעמים ביום וארוחה מלאה ליחיד עלתה לנו 12 דולר.

שפה

מאוד נוח לתקשר עם המקומיים באנגלית, כי גם קניה וגם אוגנדה היו תחת שלטון בריטי בעבר.

לטיולים דומים


לאוס סיפור דרך

תגובות פייסבוק

22 יום מקולורדו לסן פרנסיסקו

תגובות פייסבוק

דרום פטגוניה גל אבין

תגובות פייסבוק

מזג אוויר

קחו בחשבון שהחורף היפני קר, ובייחוד באזורים ההרריים. כשהיינו באלפים היפניים, הטמפרטורה נעה סביב חמש מעלות צלזיוס. מומלץ לא לשכוח כובע צמר וכפפות.

מסלולים חלופיים

אנחנו נאלצנו לאלתר בטיול, בגלל העיכוב בטיסה, והסתדרנו מצוין, אבל ממש אין סיבה מיוחדת להתחיל את המסלול מנגויה, כמונו. אפשר, למשל, להתחיל במזרח, טוקיו, לעבור דרך האלפים היפניים ולסיים בקיוטו המערבית או באוסקה, שנמצאת דרום-מערבית לאוסקה. אפשר לעשות גם מסלול מעגלי שמתחיל בטוקיו ומסתיים בטוקיו.

טיפים

יפן זולה היום יותר מבעבר, אבל עדיין לא זולה במיוחד. הסוד לטיול זול ביפן הוא תכנון מראש, כי כשמזמינים מראש נסיעות ולינה, המחיר נמוך באופן משמעותי. עוד המלצה: לנסות ללמוד קצת יפנית לפני הטיול, ובעיקר אוצר מילים בסיסי, כי זה מאוד מקל על התקשורת עם המקומיים, שבהרבה מקרים, לא דוברים אנגלית.

לטיולים דומים


צפון תאילנד עם ילדים

תגובות פייסבוק

לאוס עם ילדים

תגובות פייסבוק

טיול משפחתי ביפן

תגובות פייסבוק

Leave a Reply

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *